بارش افکار بر جعبه جادو
بیننده تلویزیون باید بتواند نظرات خود را به اتاق فکر این رسانه منتقل کند
چند روز پیش دارابی معاونت سیما در نشست تولیدکنندگان فیلم های کودک و نوجوان مرکز سیمافیلم از تشکیل یک اتاق فکر در سازمان صدا و سیما خبر داد و از همه کارشناسان و صاحبنظران این حوزه خواست تا با همفکری و هم اندیشی در اتاق فکر سینمایی، تلویزیون را هم در ساخت و تولید انواع برنامه ها و آثار کودک و نوجوان کمک کنند و هم به افزایش سطح کیفی برنامه های این بخش یاری رسانند. شاید در ابتدا تشکیل اتاق فکر سینما در رسانه ای مثل تلویزیون کمی عجیب به نظر برسد و نتوان میان آنها ارتباط ارگانیک برقرار کرد.
از این حیث که همواره در تاریخ تحولات رسانه ای، سینما و تلویزیون دو مدیوم و رقیب رسانه ای جدی و سابقه داری هستند که هر یک تلاش کرده اند تا با استفاده از امکانات و کاربردهایی رسانه ای خویش و تمهیدات تبلیغاتی و امثالهم، گوی را از رقیب ربوده و مخاطبان بیشتری را به خود اختصاص دهند. حالا چگونه این ۲ رقیب اکنون می خواهند یا می توانند زیر یک سقف و اتاق مشترک جمع شده و به همفکری و همکاری با هم بپردازند؟ اما واقعیت این است که نظام اجتماعی و رسانه ای دقیقا به واسطه توسعه تکنولوژی و رشد ابزارهای ارتباطی به یک جامعه شبکه ای بدل شده اند که حیات و ممات آنها در گرو حمایت و پشتیبانی از هم است. لذا تشکیل اتاق فکر سینما در تلویزیون یک ضرورت عقلانی ـ رسانه ای است که سود آن توامان به جیب سینما و تلویزیون، خواهد رفت.