بیننده تلویزیون باید بتواند نظرات خود را به اتاق فکر این رسانه منتقل کند

 

چند روز پیش دارابی معاونت سیما در نشست تولیدکنندگان فیلم های کودک و نوجوان مرکز سیمافیلم از تشکیل یک اتاق فکر در سازمان صدا و سیما خبر داد و از همه کارشناسان و صاحبنظران این حوزه خواست تا با همفکری و هم اندیشی در اتاق فکر سینمایی، تلویزیون را هم در ساخت و تولید انواع برنامه ها و آثار کودک و نوجوان کمک کنند و هم به افزایش سطح کیفی برنامه های این بخش یاری رسانند. شاید در ابتدا تشکیل اتاق فکر سینما در رسانه ای مثل تلویزیون کمی عجیب به نظر برسد و نتوان میان آنها ارتباط ارگانیک برقرار کرد.

از این حیث که همواره در تاریخ تحولات رسانه ای، سینما و تلویزیون دو مدیوم و رقیب رسانه ای جدی و سابقه داری هستند که هر یک تلاش کرده اند تا با استفاده از امکانات و کاربردهایی رسانه ای خویش و تمهیدات تبلیغاتی و امثالهم، گوی را از رقیب ربوده و مخاطبان بیشتری را به خود اختصاص دهند. حالا چگونه این ۲ رقیب اکنون می خواهند یا می توانند زیر یک سقف و اتاق مشترک جمع شده و به همفکری و همکاری با هم بپردازند؟ اما واقعیت این است که نظام اجتماعی و رسانه ای دقیقا به واسطه توسعه تکنولوژی و رشد ابزارهای ارتباطی به یک جامعه شبکه ای بدل شده اند که حیات و ممات آنها در گرو حمایت و پشتیبانی از هم است. لذا تشکیل اتاق فکر سینما در تلویزیون یک ضرورت عقلانی ـ رسانه ای است که سود آن توامان به جیب سینما و تلویزیون، خواهد رفت.